Crystal Reports Introduction

Formation inter et intra-entreprise

À qui s'adresse la formation?

Tout public

Durée

2,00 jour(s)

Langues(s) de prestation

FR

Prochaine session

Prérequis

Knowledge of the Windows work environment, knowledge of a database program.

Objectifs

Mastering the general tools to create professional looking reports. Being able to calculate and create charts and cross tabs.

Contenu

Databases
  • General concepts
  • Visual Linking Experts
Creating a basic report
  • Objects
  • Filtering the data
  • Inserting pictures
  • Sorting the data
  • Formatting options
Formulas and calculations
  • General concepts
  • Basic calculations
  • Creating formulas
  • Inserting conditional formatting
Summary reports
  • General concepts
  • Creating a report with groupings and summary calculations
  • Formats and Drill Down
Cross Tabs
  • General concepts
  • Creating a cross tab
  • Modifying a cross tab
Charts
  • General concept
  • Creating a chart
  • Modifying a chart
Distributing reports
  • Exporting a report to different formats

Méthodes pédagogiques

Notre savoir-faire nous a permis de développer une méthode pédagogique spécifique basée sur la pratique et utilisée par tous nos formateurs. Notre méthode est construite autour de 2 piliers : l’expertise du formateur et l’analyse du besoin du participant.

Certificat, diplôme

Une attestation de présence peut être délivrée à la demande du participant en fin de formation.

Contact pour cette formation

Laurent Piquet

Ces formations pourraient vous intéresser

FR
Journée
Logiciels - Logiciel bureautique - Logiciel tableur - Logiciel Excel