BEING by ALLAGI: Developing your empathy to create and maintain authentic relationships

Intra-company training

Who is the training for?

All audiences

Level reached

Beginner

Duration

At the client's discretion
  • 1-2h hours per day for 2 weeks (lunch breaks or end of days)
  • 2-3 full days
  • half-day once a week
  • ...

Depending on your expectations, the audience size, we determine the perfect combination of skills to buil how you want these delivered

Language(s) of service

EN FR

Prerequisites

none

Goals

Plusieurs études récentes démontrent que l’empathie est l’une des compétences essentielles pour les organisations et les dirigeants très efficaces.

Ressentir l'expérience des autres avec authenticité et respect permet de mieux comprendre leur point de vue et de mieux communiquer de manière à ce que chacun y réponde. L'empathie peut être difficile à pratiquer et fragile à maintenir, mais elle est particulièrement enrichissante dans les relations avec les collègues, les clients, les amis et soi-même. Apprendre à communiquer simplement avec empathie est un pas vers la mise en pratique de cette compétence précieuse dans les interactions quotidiennes.

Résultats d'apprentissage
  • Comprendre les différents types d'empathie
  • Comprendre comment l'empathie joue un rôle dans l'individu, la dynamique d'équipe et l'organisation
  • Pratiquez des techniques pour intégrer l'écoute active et le langage corporel empathique dans les communications quotidiennes
  • Régulez vos propres émotions et limites pour être plus réceptif aux autres
  • Comprendre la différence avec la compassion et apprendre à la combiner avec l'empathie et l'altruisme
  • Appliquez ces techniques aux collègues ou clients découragés, confus ou contrariés
  • Participez à des jeux et à des jouets pour apprendre la compétence de l'empathie
Les bénéfices de la formation
  • Bénéficiez de meilleures relations avec vos clients et vos collègues
  • Anticiper les besoins des collègues et des clients
  • Favoriser la santé et le bien-être émotionnel et physique
  • Rendre les employés plus ouverts d’esprit et plus tolérants face à la vie et aux gens
  • Améliorer les compétences en résolution de conflits

Contents

  • Welcome and round table
  • Agenda et goals
  • Understanding the different kind of empathy
  • Learning techniques for active listening and empathic body language
  • Practicing empathic communication styles
  • Identifying the benefits associated with empathy for highly effective collaboration
  • Q&A and feedback

Teaching methods

Practical exercises and theoretical contributions

Certificate, diploma

A certificate of attendance will be issued at the end of the training

Mode of organisation

Allagi wants to be accommodating and adaptable to your specific context. Let's coordinate and help you design yhe best program of training to meet your needs

Additional information

All the elements covered by the Trainer during the course are based on

  • ITIL and Prince2 best practices
  • Recent scientific and sociologic studies conducted for several years and among the largest universities
  • A rich professional and human experience as leader in IT, Bid, Delivery, Sales... within a wide range of customers ww
  • Certifications
    • "ITIL Foundations" V2 & V3
    • "Prince2 Foundation"
    • "Gender" by the University of Hong Kong (MOOC)
    • "Science of Happiness" by the University of Berkeley (USA) (MOOC)

Organization contact details

Massy De Martinho

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