Le portail de la formation tout au long de la vie
LU
DE
EN
FR
PT
Vous êtes ici: Accueil > Formations > PwC's Academy

How to make conference calls work for you

4 heure(s)

Objectifs

Busy schedules, tight budgets, reduced travel costs, and increasingly globalized teams mean that professionals must communicate via conference calls. Unfortunately many people are unable to make the most of this powerful business tool.
The regularity of conference calls, and the hit and miss quality of communication may result in these meetings deteriorating rapidly. Others may worry about being able to actively participate in such conference calls leading to their failing to adequately express their point of view, remaining silent, or even disengaging from the task at
hand. Such problems can be magnified for participants using a second language.
This high-impact intervention is designed to coach participants to develop the hands on skills they need to participate effectively in conference calls, meeting the expectations of global team members. Individualized feedback on practical techniques will lead to opportunities for participants to put their skills into action.

At the end of the course, participants will be able to:

  • plan for success through pre-conference call actions
  • establish mutual control through proven processes and protocols
  • do what they know, and know what they are doing

Contenu

  • Understanding your specific challenges
  • Conference calls versus face-to-face meetings
  • Best-practice sharing on making conference calls work for you
  • Planning for success through pre-conference call actions
  • Establishing mutual control through proven processes
    • polling other participants for comment
    • clarifying and confirming understanding
    • entering a discussion
    • preventing interruptions
    • providing details
    • checking and reformulating
    • steering the group
    • keeping the call on track / following the agenda
    • ensuring active participation / soliciting opinions and contributions
    • improving the process
  • Mastering conference call protocol to become a "super user"
  • Doing what we know, and knowing what we do through simulations and feedback

Evaluation

Certificat, diplôme

An attendance certificate will be sent to participants.

Voir les coordonnées de l'organisme


Le contenu de ce descriptif de formation est de la seule responsabilité de son auteur, l'organisme de formation PwC's Academy.

Imprimer Tout voir/cacher Envoyer à un ami
Voir les coordonnées de l'organisme
Caractéristiques
Niveau Débutant
Organisation Formation inter-entreprise
Langues de prestation
Utilisation des cookies

lifelong-learning.lu utilise des cookies pour vous offrir une expérience utilisateur de qualité, mesurer l’audience, optimiser les fonctionnalités des réseaux sociaux et vous proposer du contenu personnalisé.

En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l’utilisation de cookies dans les conditions prévues par notre politique en la matière. En savoir plus.

Cookies nécessaires
Ces cookies permettent d'utiliser les principales fonctionnalités de notre site (par exemple l'accès à votre espace réservé). Sans ces cookies, vous ne pourrez pas utiliser notre site normalement.
Statistiques
Ces cookies permettent d'établir des statistiques de fréquentation de notre site. Les désactiver nous empêche de suivre et d'améliorer la qualité de nos services.
Publicité ciblée
Ces cookies permettent de vous proposer sur internet et les réseaux sociaux des informations et des offres de formation qui répondent mieux à vos besoins.

Consulter notre politique d’utilisation des cookies

Accepter tout Paramétrer les cookies