Stress Management / Gestion du stress

Inter-company training

Who is the training for?

This course is aimed at managers, supervisors and team leaders. However, in agreement, the course can be delivered in a workshop style to whole teams, as part of a defined team building development programme.

Level reached

Beginner

Duration

1,00 day(s)

Language(s) of service

EN FR

Goals

The business environment is more competitive than ever before. As a result, the demands on teams are more challenging. While pressure promotes performance, it can also lead to an imbalance between what people think they can do and what their managers expect them to do. When this happens, people suffer from stress, which can negatively impact both their performance and their health.

It is vital that organisations help their managers work with their teams and the individuals in them to manage and reduce stress. This course teaches managers how to identify, deal with and reduce stress in their teams in order to make them more effective and efficient. Delegates will be led to develop a practical stress management strategy to be implemented on their return to the office.

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Le stress fait partie inhérente de notre réalité professionnelle. S’il peut avoir une influence positive dans un certain contexte, il n’en est pas moins source de perturbations en entreprise mais aussi au niveau de chacun des collaborateurs qui la composent.

Ce cours a donc été construit en vue d’outiller toute personne touchée de près ou de loin par le stress à identifier puis apprivoiser ce dernier pour réduire ses effets négatifs et s’en faire un allié. Pour ce faire, éléments théoriques alterneront avec des mises en situation pratiques permettant une application immédiate des éléments abordés à la sphère professionnelle des participants.

Contents

By the end of the course, delegates will be able to:

  • define stress and its effects on both people and organisations,
  • evaluate their own personalities and the implications they may have for stress levels in their teams and in themselves,
  • recognise the symptoms of stress in individuals and teams,
  • identify the causes of stress,
  • evaluate the effectiveness of different strategies for reducing the causes of stress and coping with stress in a team environment.

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A l’issue de ce cours, les participants seront en mesure de/d’:

  • définir et reconnaître le concept du stress et de ses effets sur les personnes et les organisations,
  • prendre conscience de leur propre mode de fonctionnement et de comprendre comment ce dernier influence leur niveau de stress,
  • reconnaître les symptômes du stress au niveau individuel et au niveau des équipes en tenant compte du langage non-verbal,
  • identifier les éléments et situations générateurs de stress puis y appliquer des solutions pragmatiques et constructives (gestion du temps et organisation, communication assertive, gestion des conflits…),
  • pratiquer des techniques de recentrage émotionnel après avoir différencié les différents types d’émotions et leurs effets,
  • aborder les aspects positifs du stress professionnel.

Mode of organisation

Max. 12 participants

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