Le portail de la formation tout au long de la vie
LU
DE
EN
FR
PT
Vous êtes ici: Accueil > Formations > Matrix Consulting

The MAGIC® of E-Mail Writing for all Client Contacts

1 jour(s)

Objectifs

INTRODUCTION

Organizations are increasing their use of e-mail for correspondence to customers—yet these e-mails are often overly formal and company-focused, or too casual and confusing.

Do your documents have a positive or negative impact on customer perceptions? Are all your e-mails projecting a consistent level of professionalism and grace?

COURSE OBJECTIVE

Help associates write more clearly and concisely – and to ensure that all e-mails will Make A Great Impression on the Customer™.

Contenu

COURSE CONTENT

Aim:

  • Focus on the audience – internal or external
  • Identify your purpose for writing and outcome
  • Determine when e-mail is appropriate
  • Create subject lines that get results

Dialogue:

  • Create clear, concise and correct e-mails every time
  • Edit extra words to maximize impact
  • Use the Clarity Index to measure readability

Organization:

  • Structure ideas based on purpose of your message
  • Use the MAGIC format when writing to customers and delivering bad news

Techniques:

  • Discover key business e-mail protocols
  • Add visual components to enhance the look of your messages

Check and Polish

  • Learn and apply a best practice quality standard
  • Avoid the most common netiquette mistakes
OUTCOMES
  • Write more clearly and concisely—so you achieve your aim
  • Write faster—so you make better use of time
  • Grab and keep the reader’s attention—so you create a MAGIC impression with every e-mail
Méthodes pédagogiques

The program is tailored to the specific needs of the audience. Prior to any project, we request representative writing samples and prepare tailored rewrites for in-class exercises and group discussion

Public cible

A qui s'adresse la formation?

All Business who must write emails to clients

  • Client Service
  • Sales
  • Relationship Managers
  • Customer Care
  • Call Centers
  • Shareholder Services

 
Prérequis

none

Evaluation

Certificat, diplôme

Certificate of participation will be given to all attendees

Voir les coordonnées de l'organisme


Le contenu de ce descriptif de formation est de la seule responsabilité de son auteur, l'organisme de formation Matrix Consulting.

Imprimer Tout voir/cacher Envoyer à un ami
Voir les coordonnées de l'organisme
Caractéristiques
Niveau Avancé
Organisation Formation inter-entreprise
Langues de prestation
Utilisation des cookies

lifelong-learning.lu utilise des cookies pour vous offrir une expérience utilisateur de qualité, mesurer l’audience, optimiser les fonctionnalités des réseaux sociaux et vous proposer du contenu personnalisé.

En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l’utilisation de cookies dans les conditions prévues par notre politique en la matière. En savoir plus.

Cookies nécessaires
Ces cookies permettent d'utiliser les principales fonctionnalités de notre site (par exemple l'accès à votre espace réservé). Sans ces cookies, vous ne pourrez pas utiliser notre site normalement.
Statistiques
Ces cookies permettent d'établir des statistiques de fréquentation de notre site. Les désactiver nous empêche de suivre et d'améliorer la qualité de nos services.
Publicité ciblée
Ces cookies permettent de vous proposer sur internet et les réseaux sociaux des informations et des offres de formation qui répondent mieux à vos besoins.

Consulter notre politique d’utilisation des cookies

Accepter tout Paramétrer les cookies