ALLER AU CONTENU
Le portail de la formation tout au long de la vie
LU
DE
EN
FR
PT

The basics of digital communications (C4026)

25 heure(s)

Objectifs

  • Define and develop a digital communication strategy.
  • Analyze current digital communication strengths and weaknesses.
  • Generate website traffic.
  • Write for the web and editorial marketing.
  • Establish a communication plan and be able to define success metrics.
  • Understand current web and social media platforms and when they are effective.

Contenu

  • The basics of communication
    • Definition of communication (Communication vs. Information).
    • Different types of communications (Project/Product/Corporate/Events)
    • Case Studies.
  • Digital communication specifics
    • Understanding the environment: Web 1.0, 2.0, 3.0? The "consumer".
    • Learning the digital communications channels: Web Site/Blog, Social Networks, Newsletters, online video
    • Web Media Specifics (Space, Time, Interaction)
  • Evaluating Your Communications
    • Conduct a Digital Communications Audit. Compare your activities with competitors.
    • Identify weaknesses, strong points and opportunities
    • Putting in place corrective actions
  • Developing your digital strategy
    • Defining a Web Strategy: what are the site objectives, what are the traffic creation vectors, how to convert visitors to customers
    • Understanding the Keys to Online Marketing
  • Content
    • Different types of formats: Images, infographics, videos, white papers, testimonials, interactivity
    • Discovering online tools: blogging, events, surveys, forms, collaboration, planning
  • Editing
    • Editorial strategy, SEO and content marketing
    • Mastering web writing and editorial ergonomics. Applying drafting standards and the effective use of editorial formats.
    • Ensure the quality and consistency of its communication (charter, editorial tools...)
  • Social networks
    • Overview of social networks: how they function and their usefulness
    • Communications and viral marketing
    • Community management
    • Keys to developing viral content
  • Outbound communications
    • Email and newsletters: tools, methods et good practices
    • Creation of a newsletter using Mailpoet
  • Communications strategy
    • The communications plan: developing and implementing a communications strategy
    • Organizing your communications: practical tools
  • Putting It all together
    • Build your communications plan

Public cible

A qui s'adresse la formation?

Anyone wishing to develop their knowledge of digital communication: manager, communication officer, web editor or small business leader.

 
Prérequis

None. However it is recommended to have basic understanding of the web and social media and some experience in a communication-related position.

Partager sur

 



Le contenu de ce descriptif de formation est de la seule responsabilité de son auteur, l'organisme de formation Luxembourg Lifelong Learning Centre de la Chambre des salariés.

Imprimer Tout voir/cacher Envoyer à un ami
Caractéristiques
Organisation Formation inter-entreprise
Langues de prestation
Prochaines sessions
Du/Au Lieu Prix
24/02 - 02/06/22
  Athénée du Luxembourg   180.00 €
Voir détails
Utilisation des cookies

lifelong-learning.lu utilise des cookies pour vous offrir une expérience utilisateur de qualité, mesurer l’audience, optimiser les fonctionnalités des réseaux sociaux et vous proposer du contenu personnalisé.

En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l’utilisation de cookies dans les conditions prévues par notre politique en la matière. En savoir plus.

Cookies nécessaires
Ces cookies permettent d'utiliser les principales fonctionnalités de notre site (par exemple l'accès à votre espace réservé). Sans ces cookies, vous ne pourrez pas utiliser notre site normalement.
Statistiques
Ces cookies permettent d'établir des statistiques de fréquentation de notre site. Les désactiver nous empêche de suivre et d'améliorer la qualité de nos services.
Publicité ciblée
Ces cookies permettent de vous proposer sur internet et les réseaux sociaux des informations et des offres de formation qui répondent mieux à vos besoins.

Consulter notre politique d’utilisation des cookies

Accepter tout Paramétrer les cookies
Veuillez patienter...