Persuading and Influencing

Formation inter-entreprise

À qui s'adresse la formation?

Anyone who wants to improve their ability to make their voice heard, middle and senior managers who are ready to make the move to a more influential role.

Toute personne devant maîtriser les techniques de persuasion pour accomplir son rôle.

Niveau atteint

Débutant

Durée

1,00 jour(s)

Langues(s) de prestation

EN

Prochaine session

Objectifs

By the end of the course, delegates will have;

  • the skills to be more persuasive and exert more influence
  • increased confidence and effectiveness in handling different people and situations
  • an understanding of different communication styles and how to adapt their own when necessary
  • more success in negotiations
  • gained insights into emotional intelligence
  • learned how to devise clear and simple strategies to state a case convincingly
  • improved questioning and listening skills

À l’issue de cette formation, vous serez en mesure de/d’:

  • identifier les caractéristiques d’une persuasion efficace
  • comprendre le processus d’influence
  • découvrir le langage de la persuasion
  • influencer sans recourir à l’autorité (IWA)
  • communiquer avec précision, concision et impact
  • créer une stratégie pratique de persuasion
  • comprendre les traits de personnalité
  • apprendre comment maîtriser un réseau avec confiance
  • utiliser les compétences et de planifier les actions

Contenu

This course is designed to develop your ability to use powerful and compelling techniques to win people over. It will also enable you to build a relationship within your organisation and get colleagues on-side and prepared to fight for you and your viewpoints. Furthermore, for those in a client facing role who are dealing with potentially difficult customers or situations, this course will help you build and develop worthwhile and profitable relationships.
This course will help reduce resistance to new ideas and eliminate conflict. Delegates will learn how to build rapport more easily by utilising appropriate communication styles and they will practice a series of persuasion techniques for dealing with difficult people and situations.

Ce cours a pour objectif de développer votre capacité à user de vos techniques de persuasion. Aussi, ce cours vous aidera à construire des liens au sein de votre équipe de travail afin d’avoir des collègues capables de se battre pour vous et pour vos points de vue. De plus, il aidera ceux qui font face à des situations et des clients difficiles, à construire et entretenir de bonnes relations.
Cette formation vous aidera à réduire la réticence face à vos nouvelles idées et à éliminer le conflit. Les participants apprendront des styles de communication adaptés et mettront en pratique une série d’outils de persuasion pour gérer des situations et des clients difficiles. Les participants devront partager les situations auxquelles ils ont déjà été confrontés dans leur vie professionnelle, afin d’appliquer la théorie apprise à leurs rôles.

Méthodes pédagogiques

Delegates are expected to bring real-life situations they have encountered in their working lives to the session to enable them to apply the theory learned to their roles.

Cas pratiques ''réels''

Mode d'organisation

The course lasts one full-day with a maximum of 12 participants.

Une journée avec un maximum de 12 participants.

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