The portal for lifelong-learning
LU
DE
EN
FR
PT
You are here: Home > Training courses > Cap Langues

Anglais - How’s Business? Making Contact, Welcoming and Entertaining Visitors - B1

20 hour(s)

Objectives

Toutes les activités proposées sont basées sur des situations de la vie professionnelle. Ce cours a été conçu pour les individus qui travaillent en réception et qui sont amenés à gérer des appels téléphoniques, à prendre des rendez-vous, à accueillir des visiteurs, à rédiger des courriers ou à organiser des déplacements à l'étranger.

Content

  • Greeting visitors
  • At the reception
  • At the reception on the phone
  • Making appointments
  • Making small talk

Target group

Who is the course aimed at?

  • Réceptionnistes
  • Accueil

 
Prerequisites

  • Test de niveau
  • Niveau A2 validé

Assessment

Assessment methods

Test facultatif en fin de session

 
Certficate, diploma

Bilan & certificat de fin de formation Cap Langues basé sur les niveaux du Cadre Européen Commun de Référence

Contact the training provider


Responsibility for the content of this training description lies solely with its author, the training provider Cap Langues.

Print Expand/Collapse all
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Send to a friend
Contact the training provider
Characteristics
Level CECRL - Niveau B1
Organisation Formation intra-entreprise
Teaching aids
  • Manuel de cours créé par le département pédagogique de Cap Langues®
  • CD Audio créé par le département pédagogique de Cap Langues®
Languages
lifelong-learning.lu uses cookies

By using this site, you accept the use of cookies necessary for navigation and for performing statistics.

You can change your cookies settings at any time in your browser.

OK Learn more about